Tuesday 9 June 2015

RAWAT ASTHMA DAN ECZEMA PADA KANAK-KANAK TANPA UBAT / STEROID




Hari ini masuk dah 4 bulan anak kedua (Imran Hafidzi) tak diserang asthma.
Teringat semasa saya mengandungkan Imran, saya memang selalu semput.Tak pasti pula kalau semput saya menjangkit kat anak.
Nak dijadikan cerita, anak saya mempunya mild eczema. Masa tu saya tak tau sangat pasal eczema  ni, macam-macam dah saya lakukan dan berikan. Tapi masih juga tak berubah. Kanak-kanak yang mempunya eczema besar kemungkinan akan menghidapi asthma juga dalam masa yang sama.



Imran Hafidzi -terkini

Kalau cuaca dah tak menentu, atau mgkin Imran tersalah makan. Imran akan mula batuk2 selama beberapa hari. Hati akan merasa risau melihat dada anak anak turun naik dan bernafas tercungap-cungap.

Kami bawa ke hospital / klinik untuk bg neb kat  Imran. Boleh dikatakan setiap minggu. Bayangkan lah..sakit hati pada masa tu, melihat anak selalu sakit.

sebelum ini Saya dan suami telah mencuba macam-macam ikhtiar untuk mengubati asthma dan eczema Imran. Perubatan moden,islam, hemopathy dan mencuba macam-macam supplement.
Kalau pada masa tu cuaca tak menentu atau Imran batuk,(infected by other budak kat Taska) minggu tu dia akan start asthma dan saya selalu ambil Emergency leave untuk menjaga Imran kat rumah. Tetapi demi anak saya korbankan cuti tersebut.

Sehinggalah saya cuba produk Shaklee ni..sebab kat pasaran lain saya rasa agak susah nak jumpa supplement utk anak yang ada masalah macam Imran ni..

Yes!!!banyak pilihan vitamin kat luar sana, tetapi disebabkan Imran masih berpantang / allergic kepada bahan perwarna dan terdapat bahan pengawet, so, saya decided nak pilih mealshake dan omega.

Saya dapati Shaklee Mealshake bentuk serbuk, no colours, no preservatives,bancuh dalam susu dia sahaja..So, saya cuba, surprisingly he liked it..but after 3 hari makan bersama Omega ( saya campurkan dengan susu juga) , dada Imran turun naik dengan cepat (simptom nak asthma lagi) risau saya, tapi teruskan jugak bagi mealshake dan Omega tu ..AlhamduLILLAH, lepas seminggu dia active, kuat makan, main macam biasa..saya terkejut..!  Asthma dah hilang, dan luka-luka kesan daripada luka eczema semakin pulih. Syukur Alhamdulillah. Saya betul tak percaya.

Set yang saya bagi kepada Imran ( Asthma dan Eczema)




camne Imran harini? Sangat aktif, makan banyak dan kuat nenen. :)

Kalau dulu cara nak detect Imran nak naik asthma attack is flu and batuk. sekarang ni tidak lagi..kena flu dan batuk masih steady je.

Actually walaupun Imran dan adiknya masuk taska, saya dah tak takut mereka diserang flu dan batuk. Sebab setiap hari saya akan bekalkan sebiji Chew C setiap seorang. saya confident dengan produk2 Shaklee dan menambahkan supplemen  seperti :

1)Chew C :untuk fights flu and colds 
2) Omega utk mengurangkan iritasi bila dia batuk asthma tu.
3) Mealshake : Sembuhkan alergi kulit pada kanak-kanak dan menambah imun system badan.
4) Nutriferon : Aktifkan Interferon dalam tubuh dan Immune booster.



Senarai Vitamin Kandungan Tempoh makan Harga
Mealshake 544grm 2-3 bulan RM 121.00
Omega 90 capsules 3-4 bulan RM 145.00
Chew C 90 tablet 2-3 bulan RM 40.00
Nutriferon RM 153

Semua vitamin ini berharga RM 459. Tetapi nak bagitau yaaaa, sekiranya anda bersetuju nak menjadi ahli anda akan:


1) mendapat FREE Vitalea berharga RM 95 
2) Mendapat lagi diskaun sehingga 25% (kerana bersetuju menjadi ahli)
3) Mendapat bonus pada bulan hadapan!!!!!

Untuk mommies yang mengalami masalah sama juga,boleh mempertimbangkan untuk mencuba set ini sebagai ikhtiar. Watsapp saya 0198209310 untuk info lanjut dan saya akan suggest items mana yang bersesuaian dengan budget mommies :)

semoga bermanfaat



--------------------Share with love ----------------





        Fara Naesam | ID: 931572| Call/SMS/Whatsapp/0198209310

  Email: fara9310@yahoo.com

OR

   Add sy sebagai Friend di FB: Fara Naesam





No comments :

Post a Comment